Ett litet smakprov, Naked Benefit

Hej gott folk!
Som ni uppenbarligen redan läst så var jag igårkväll alltså i stan, ställde upp för att styla i helhet
och även fotografera Sebastian och hans band, Naked Benefit som för övrigt spelar punk.
Den 26 maj spelar dem in sitt första album och JA, dem är grymma.
Tänkte vägleda dem och lära dem lite inom färger, posér, ställningar och allt som har mycket med foto
och attityd att göra, som dem sedan kan ha nytta av i framtiden.
Det gick faktiskt jättebra, dock blev både jag och Sebastian irriterade över att Erik & Ludwig inte i början var riktigt så aktiva i det hela, men lika fort fick vi dem på banan igen.
Vi åkte först till något random ställe i Majorna för att sedan fortsätta mot Röda sten, vilket gick sådär med tanke på Eriks gåva och medkänsla för att köra bil. Tänk er ungefär som så, att man säger åt en att köra åt ett håll och göra en grej, sedan istället välja tvärtemot och göra en helt annan. Detta ledde alltså till att vi hamnade på andra sidan bron och vi skulle under vid ett ställe. Hmm, kanske skall vi växla chaffören till någon annan med mer lokalsinne ingraderat i huvudet, nej det lät taskigt, du är duktig på att köra bil Erik. Synd att vi aldrig kom fram bara, vi sysselsatte oss i vilket fall.
Efter 4 timmars tagning begav vi oss neråt i landet, till Onsala ja, där det blev att lyssna på deras repning. Alltid lika intressant att lyssna på. Så mycket budskap alla texter och toner bär. Otroligt.
Natten spenderades med Sebastian, det sista dessutom för imorgon bär det av till Alanya, Woho!
Avundsjuka? Hade jag med vart om jag var i era kallsonger/trosor, välj själv.
Här kommer väldigt få bilder från gårdagen, titta och njut!
Mer bilder kommer med tiden.


Från vänster. Erik the man (Basist), Ludwig Petersfeldt (Trummor), Sebastian Petersfeldt (Gitarr, sångare)


Jag kunde ju inte stå emot, det förstår du väl? Hans riktiga jag haha.


Skämt å sido! Sebastian, en tendens att alltid se busig ut.




- beatricegabrielleglimberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0