Kaffe? Nej, tack.

Godkväll gott folk!
Min klocka är just nu 18:35 & fortfarande ser det
ut som om visarn skulle stå runt 3 snåret, eller 4 kanske.
Hoppas eran torsdagssnart var bättre än min, den var ren
katastrof rent ut sagt. Riktigt hemskt.
Började med att vaknade vid 10 snåret, vilket var väldans busigt.. hade
gympalektion halv 9 i morse men den skippades.
Däremot får jag reda på av JESSICA THORÉN FREDRIKSSON att
vi har svenska klockan 2, vilket jag då kände mig skyldig till att vara aktiv på.
Så min morgon började med att jag åt frukost, hjälpte mamma med storhandling, hämtade ut mina gladiatorsandaler
som för övrigt blev snodda några veckor innan, tack för det, fitta. Jag undrar fortfarande vem som ligger bakom nallandet, någon som jag lider med, uppenbarligen för att den människan har en tendens att vara fattig? Gör något åt det då, plugga fjortisfitta så kanske du kan tjäna lite cash vid turen med dig. Sådär, härligt och få ut sig lite ibland, nog med det.
Jag fick ut dem i varje fall för att min älskade mamma var så god mot mig att hon beställt nya.
I alla fall, därefter tog jag 12:58 tåget med min andra hälft, började en timma efter så kände mig fasansfullt duktig.
Nå väl, med ett leende var man väl framme, då man får reda på att alla lektioner är inställda pågrund av att det endast var 3 elever där i morse. Hmm.. tänkte jag, var jag en utav dem? svar nej. Vid det tillfället skämdes jag faktiskt.
Possitivt nog satte hon ändå upp mig som närvaro, med tanke på min onödigt långa reseväg dit. Uppenbarligen tyckte hon synd om mig, som dessutom Sebastian också gjorde.
Beskymrat återgick jag till spårvagnen, men tänkte att jag skulle förgylla dagen lite med att hälsa på min fars nya tjänst han troligtvis fått på Mechanum i Mölndal. Han såg ståtlig ut när jag kom, blir alltid lika förvånad och glad.
När jag kom hem, packade jag upp skorna och jublade! Tog även en titt på dem två krämerna jag köpte till min hy idag på Coop, jag är för övrigt väldigt noga med min hy. Så fick en dag - och en natt kräm av mamma! Får se om dem
är så bra som det sägs, dags för granskning!
Jag och mamma tog oss även tid till att åka ner och köpa mig en ny kalender 2009, typiskt Glimbergstuk på den, bilder på dagens inskaffningar kommer.
Just det, angående rubliken, jag dricker INTE kaffe. Kaffe är det värsta jag vet, varesig hur mycket mjölk eller socker man proppar i, det FUNKAR inte. Både mamma och pappa samt vänner, tror att det är en ''mognads sak'', något som mina smaklökar senare i livet kommer ändra på, jag säger fortfarande ALDRIG varje gång dem påstår det. Upp till bevis, men varför egentligen? Läste en artikel igår om att ''lära små 13-åringar att dricka kaffe'', enligt dem är det - bättre att börja tidigare? Men jävlar i helvete mänskliga varelser, vad håller ni på med? Det är ju inprincip samma ting som att ha frasen ''lär unga människor att börja röka''. Någon som medstämmer? Kanske inte. Men jag tycker i vilket fall att det är samma grej, kaffe är onyttigt, beroende framkallande, framkallar gula tänder etc. finns det ens något possitivt med kaffe?
Okej, jag kan hålla med om att det gör en pigg, för det gör en. Men det finns vettigare saker att stoppa i sig som är betydligt mycket hälsovänligare än den geggamojan. Själv föredrar jag te, lite houng i är pricken över i:et. Men vad som slår allt och ingenting är fortfarande Chai latte och kommer alltid att vara ''to die for'', som Condecos motto.
Nej, Glimberg-lovers, nu skall jag nog sätta mig och plugga lite grann, något som behövs.
Imorgon skall jag träffa Gabriella & antagligen Sebastian senare på kvällen om han orkar efter klassfesten.
Undra vilket datum han tar studenten förresten, läge att kolla upp det snarast.
Vi hörs sen!

Tjingeling badring!

http://gliimbergbilddagboken.se

- beatricegabrielleglimberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0