Alla uppfattar sin mening varierande, men vilken är egentligen vettigast?

Godkväll gott folk,
Gabriella och Josefine begav sig precis hemåt åt skilda håll.
Jag har nog inte varit såhär trött på riktigt länge, mina ögon orkar inte bära
locken länge till alltså, snart dags för deckning.
För övrigt har det varit en väldigt lugn fredagskväll.
Vad som är riktigt tragiskt är att man aldrig orkar engagera sig i saker, ta tag i ting,
uppenbarligen för att morgonen inleds tidigt samma dag (skolan).
Tur att det finns ytterligare en dag då, lördag, som man kan ta igen allting på, hamna på banan igen.
Jag satt och tänkte på en sak jag och Josefine tog upp alldeles nyss faktiskt, folk som kallar sig hooliganer?
Jag tycker i själv verket att det är ett rättså intressant ämne att diskutera, jag får mig alltid ett gott skratt efter varje gång också dessutom.
Att 15-16åringar och uppåt kallar sig hooliganer, är enligt mig en komisk angelägenhet, mycket stor sådan.
Sådana påståender får mig alltid att skratta och inse hur mycket patetiskt folk det finns som tror att det är något dem inte ens är i närheten om att vara, sånt stör mig något så fruktansvärt. Men egentligen, vart går gränser förän man är den där förebilden ''hooligan''?Jag själv, anser att med tanke på att det finns olika fotbollshooliganer av olika slag som även kallar sig något och dessutom är minst 25 år gamla om inte mer, det kan jag mer påstå är sannolikt än om en 15åring hade påstått sig vara det. Men bara för det behöver jag inte köpa det och tycka att det är okej, för jamena titta på själva grejen, ordet, allt i helhet. Hooligan? Hur fräck är man då egentligen från skala? Och framför allt, när man dessutom är i dem äldre åldrarna? Ni har inte tänkt på att grypa ur er omogna tonårsbubbla och komma till verkligheten snart? Uppenbarligen inte, med tanke på att många av dems resonemang lyder; - det är ett sätt att avlägga/avreagera all sin adrenalin. Skitsnack, det är bara en sjukt dålig bortförklaring för att prata bort ämnet och ett sätt att tro att det verkligen finns någon mening i det hela. Släng er i väggen och börja om, säger jag till dem.
Det finns så mycket mer alternativ som är betydligt mycket vettigare och vänligare, varav ett är that boxning? Eller hur är det ni nu gör egentligen? Sparkas, slåss etc. Det är ju en skitbra grej för att avreagera eran ''adrenalin'' på, som ni yttrar er för. Vad är det för fel på er? Ni är mänskliga varelser, detta tillhör inte ens våran värld vi lever på egentligen, det är ni som gör denna planet negativ vid vissa omständigheter. Skärpning och väx upp någon gång, detta är ju bara pinsamt och jag lider seriöst med er. Varför ens tänka tanken om att skada något så illa, utan anledning?
Eller jo, vänta lite, Blåvitt förlorade ju. Och? Se det inte som ett skäl till att låta någon annan från sin hemmastad få ligga på sjukhus för att laget du hejade på förlora. Du dör inte och det är ett jävla spel, inte ens lagspelarna tycker överdrivna människor som er. Änglarnas liga innehåller bara änglar, och dem slåss inte.
Fast det är klart, nu skall jag inte bara titta på hooliganligan inom just Blåvitt, vi är ju inte ensamma om att ha överdrivna mindre begåvade idioter inblandade. Nåväl, det är min åsikt iaf, joinar?
Jag tycker det lät en smula rimligt än alternativ som dem själva föredrar, alla får ha sina egna åsikter.. bara och lyssna och respektera, men det bästa av allt, att diskutera! Woho, finns det något bättre än att argumentera för sitt? svar nej, inte i min värld. Jag rent ut sagt älskar det, dessutom när folk står emot och har en helt annan och man vet att det man själv inom snar framtid kommer falla in i ämnet är övervägande mycket vettigare än vad den motsatta kommit med, om ni ens förstod syftet i den meningen? Knappt jag själv gjorde det, jag orkar faktiskt inte sudda för er som inte begrep innehållet i det jag precis sa. Jag gjorde det i varje fall.
Nu är klockan 12 och jag känner att sova hade varit som grädden på moset, vilket jag även starkt funderar på att göra.
Dock orkar jag inte ställa mig och tvätta bort sminket med alla mina hundra produkter och fuktighetskrämer och skit, men tyvärr är det ett måste, jag tänker inte se ut som en fitta i ansiktet när dem äldre åren börjar närma sig, vill ju trotts allt kunna se mänsklig ut! 
Vi hörs imorgon, sköt om er tills dess. 
GODNATT!

http://gliimbergbilddagboken.se
 


- beatricegabrielleglimberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0