Om vägen till lycka

Hej på er i stugan, har dagen varit bra?
Det har i varje fall min, den inleddes dock med
nationella prov i matematik som jag för guds skull
hoppas gick åt rätta vägar. Ett stort plus var att vi slutade så tidigt
som vi gjorde, 20 över 11 är schtek, svar ja.
Just för tillfället sitter jag och lyssnar på Love Story - med Taylor Swift, grym är den!
Ja för tusan, glömde berätta att våran kära vän till familjen eller till min bror kanske
man skall säga istället, har börjat jobba med våran framsida, så hör stegen dras mot väggen
utanför mitt rum ständigt. Något man får leva med, som tur är känner jag honom såpass väl
så jag inte har något att skämmas över, och nej, jag menar inte sexuellt eller något sådant.
Hoppas att resultatet blir bra, och att det är värt pengarna, han är ju inte billig direkt, jisses.
Idag är det 2 dagar kvar tills min andra hälft beger sig till Island, vilket kommer kännas.
Men med turen med sig så får vi hoppas att dessa 3 veckor går fort, jag har ju trotts allt
Sebastian att gosa lite med, woho! Jamena, jag brukar kalla honom andra-handsvalet när ej min
babe finns till hands, nej jag skoja bara, den karla karl är händig, social, trevlig osv. Dunderbra!
Fick ett samtal av honom precis faktiskt, på tal om Sebastianer eller hur man skall uttrycka det.
Han sa att han saknade mig och stod och gjorde mackor (vilket vi ofta gör) och det fick honom att tänka på mig, woho!
När man väl kom in på ämnet macka, idag fick det bli toast, oboy & yoggi till middag för min del, jag avskyr nämligen bönor, iaf dem som tillagas i detta hus. Jag avstod, men nu ångrar jag mig, all osten gjorde ont för min mage, hoppas det går över snart för Alvedon lär väl knappast värka.
Fick information om att mina arbeten inom Fria -Textila tekniker skall vara klara tills på fredag OCH ja, jag ligger åthelvete risigt till med det, hur trodde jag att allt det skulle gå ihop på den lilla tiden?
Tiden har varit inne för Glimberg för längesen att hon skall börja tänka mer effektivt, svaret på varför det vet bara Gudarna.
Onsdag i nästa vecka gäller det förresten, examinationen som jag uppenbarligen pratat om inne och om inte, så på min bilddagbok som ni mer än gärna får titta in på http://gliimberg.bilddagboken.se. Nervösare är nog ingen mer än mig, jag har endast testat looken 1 gång bara ansiktet dessutom vilket gör det ännu värre, det räcker egentligen inte, behövs mer träning. Tålamod till 110% är det minsta som krävs, vilket jag är glad på att jag kan hantera, pyssla med småsaker är det bästa som finns, att få se alla detaljer, känslor, tankar, följa vägen till resultatet, inspirationen, att verkligen se hur fantasin flödat är så enkelt, så fantastiskt. Gott folk, jag lever för det!
Nog med detta, nu blir det pluggeliplugg & en kopp te eller något sådant lockande, en chailatte hade vart pricken över i:et, men jag känner inte att åka in till stan endast för det, trotts att den är ''to die for''.
Vi hörs ikväll !

Förresten, några vettiga rader att ta vara på, om vägen till lycka.

Alla har vi en känsla av vad vi åstadkommit, vad vi gjort i vårt liv och på vilket sätt vi agerat i olika situationer - vårt förverkligande. Man skulle snabbt kunna tro att den som åstadkommit mest också är lyckligast, men så är inte fallet enligt mig. För att mäta lycka måste vi ta in en parameter till, och det är våra förväntningar på oss själva. Ju mindre förväntningar vi själva och omvärlden har på oss, ju mindre måste vi också uppnå för att bli lyckliga. Den som har stora krav hängandes på sina axlar, behöver uträtta desto mer för att bli nöjd med sin tillvaro.



If you show me real love baby
I'll show you mine
I can make you nice and naughty
Be the devil and angel too

Beatrice Gabrielle Glimberg   -   929721


Kommentarer
Postat av: Emma

Söt du är vännen <3

2009-05-14 @ 14:52:15
URL: http://dropsofgold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0