Stora projekt kan få konsekvensliga biverkningar

Hej gott folk!
Jag vill påbörja detta inlägg om att idag är det min dag, inte födelsedag på det sättet alltså.
Men idag har jag haft hyfsat tur med saker och ting, allt har gått dem vägar jag velat och det känns mer än bra.
Tidigt i morse påbörjade jag och tjejerna projektet inför Examinationen, alla sminkningar blev unika.
Helt fantastiskt så mycket fantasi folk bär inom sig alltså, sjukt är det.
Jag startade inne på toan 8:30med det gula, orange & vita färgen jag skulle använda som ''bakrund'' på själva verket.
Med det och detaljerna höll jag på med till 11:30, alltså 3 timmar. Förstår ni då hur lite 2 timmar är egentligen, vilket var den tiden jag egentligen fick. Det värsta var väl inte att det tog mer än längre tid vad det skulle, utan det var att jag inte i själva verket inte ens var i närheten av klar, mina lösögonfransar kom inte på plats, inte den glitterlinjen jag ville ha vid munnen heller, och dem andra glitterstenar jag skulle klistra på. Men i helhet blev det helt ok, som tänkt faktiskt.
Riktigt nöjd är jag! Hoppas att våran fotograf hinner skicka bilderna innan jag åker, hade varit kul att visa omgivningen hur mycket fantasi kan flöda inombords i folk. Att se sånt bara stråla ut, folk som gör det så bra, är underbart.
Dock var det många killar i salen som kollade förvånat, undra vad dem tänkte.
Fick iaf ett eget rum att sminka i, dock var det många tjejer som var otroligt nyfikna vilket gjorde att jag tappade både tid och bort mig. Sånt får man leva med ibland. Detta projektet var iaf precis som jag trodde, det bästa jag gjort hittills trotts att det tog mig totalt 1 timma att skrubba bort fetsminket i svart och vit, med babyolja, len blev jag iaf! Perfekt start inför Turkiet dessutom dubbel +plus! Farmor och Bertil kom precis förbi, med sig hade dem nybakta bullar, rabarberpaj och vaniljsås. Och farmor smög upp på mitt rum och slank fram några slantar pengar, vilket inte förvånar mig alls. Våra träffar brukar se ut på det sättet. Utan att Bertil vet, men det tror jag ni håller tyst om! Oddsen är inte så vansinnigt höga att det kommer ut i vilket fall, men man skall aldrig säga aldrig. Vindarna kan vända.
Proppade nyss i mig lite paj och sås, det var gudomligt gott. Njöt gjorde jag rejält!
Nu skall jag snart bege mig till Jessica Höjer, filmkväll och mat uppenbarligen, softa som vi brukar göra. Men snart får vi allt hitta på något riktigt galet, Jess. Imorgon är det torsdag och Kristi Himmels färd, vilket innedär ledighet, woho!
Min lediga dag tänker jag därför ägna till Sebastian och hans band, givetvis? ehe.
Nej, men skall faktiskt hjälpa den att ta modellbilder på dem, som dem sedan skall kombinera med sin kommande demo, eller album kanske det var till och med. Äsh, i vilket fall så skall jag leka fotograf, med en riktigt systemkamera denna gång dessutom! Något att stort se fram emot. Hoppas jag får lite tid över själv sedan med Sebastian, det behövs.
Jag saknar dig smulan! Bussen går kvart i ca, vilket innebär att jag alltså snart bör bege mig så jag inte missar nästa också. Typiskt. Tjejen som fotade oss idag vid examinationen kommer inom snar framtid att skicka bilderna och jag lovar med heder och samvete att den kommer uppdateras här på bloggen, vilket jag hoppas ni ser fram emot?Tänkte la det! Vi hörs eventuellt hos Jessica om det finns tid över till det, det brukar vara fullt upp annars haha.
Om inte annat så hörs vi ikväll, sköt om er tills dess!
Just love it!


Bild från i förrgår.
Pappa meckar huset. Btw, en liten touch av mitt ena nya fönster, woho!



-
beatricegabrielleglimberg

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bor du där:O jag har ju gått förbi ditt hus massa gånger då ju^^

2009-05-21 @ 13:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0