Mycket framför mig just nu, lösningen är att ta en dag i taget.

Hallå på er, gott folk!
Idag är det tisdag och jag litade på vad pappa sa till mig imorse, det skall bli sol efter molnen försvunnit,
vilket fick mig på bättre humör genast. Tyvärr kom ju resultatet nu, det regnade precis några droppar och det är allt för mycket moln på himlen, det kunde alltså varit bättre är vad jag vill få fram.
Jag sitter i alla fall och lyssnar på en titanic låt (en av alla 1000 typ), som för övrigt är på 19:04 minuter, men man kan inte göra något mer än att stå ut. För er som inte vet, så är Titanic den bästa filmen som någonsin gjorts, jag vill inte veta hur många gånger jag sett den för då lär det bli pinsamt och trofattbart att jag inte har något liv överhuvudtaget.
Dock har jag faktiskt inte sett den på riktigt länge, så funderar på att be Sebastian ladda ner den så vi kan se den nu någon gång i veckan innan jag ger mig av. Det är för övrigt endast 4 dagar kvar tills Alanya skall få inleda sitt.
Det skall vi se till att ordna. Jag sitter och planerar lite för imorgon förresten glömde jag berätta, imorgon gäller det ju, EXAMINATION på mitt Naturprojekt. För er som missat det skall jag alltså med hjälp av naturen få inspiration som skall leda till en make up som endast skall göras av mig själv, på mig själv.
Jag har valt att sminka en leopard, inspirationen fick jag dock inte ifrån naturen men den tillhör ju den givetvis som ni kanske redan förstått. Jag fick alltså min inspiration ifrån min kommande skola i Stockholm - Make up Institute, på deras hemsida som jag skall länka åt er http://www.makeupinstitute.com, sådär ja. För er som vill se mer vad dem erbjuder eller på mer av dem sakerna som dem arbetar med så kan ni klicka vidare in på Galleri som ni ser längst upp till höger om er. Sen tror jag det inte blir några mer problem för er att klicka er vidare på det ni vill ha reda på, all information finns där i varje fall. Jag lovar att jag även kommer att lägga ut bilder på mitt resultat som skall fotas i skogen i grönmiljö med vatten i bakrunden, så fort jag får bilderna själv. Det är inte lite att gå igenom må ni tro för att få det så pedantiskt som jag vill, imorgon har jag en lång dag framför mig. Detta skall bli mitt livs bästa projekt på gymnasiet har jag bestämt och då kan ingenting gå fel, eller rättare sagt, då får ingenting gå fel.
Jag och mina lärare kom överrens om att med tanke på att jag är den som skall göra den mest avancerade sminkningen, kommer jag få ca 2 timmar på mig endast till att fixa all make up själv, vilket är bedrövligt lite tid för det.
Klockan 11 fotas jag. Dock är jag nog allt för spänd, med tanke på att jag bara sminkat mitt egna upplägg endast en gång, därav INTE på överkroppen utan bara ansiktet, vilket oroar mig. Jag har ingen som helst aning om hur det kommer gå imorgon eller någonting, jag kommer inte hinna göra om någonting. Lyckas jag, vad tror ni? Resultatet kommer så fort jag får reda på det själv. Jag får hoppas att jag får en riktigt bra fotograf som vet vad jag vill ha och åstadkomma.
Nej, nu får jag allt ta och fortsätta med det jag skall. Kommer även lägga ut mina egna bilder som kommer tas imorgon här på bloggen så ni får en liten touch av vad det är jag verkligen håller på med. Skall se till att hinna ta några innan den riktiga fotningen. Woho leopard-modell, finns det något coolare? eh nej skulle inte tro det. Jävligt ovanligt och eget, det kan vara anledningen till att jag älskar det så mycket som jag gör, jag är speciell och det är inget jag själv kommit fram till, utan det är vad jag får höra med både nya och gammla vänner jag möter.
Det bästa som finns är att göra något som ingen annan gör, och dessutom göra det bra och med smak & stil, yeah!
Snart blir det dags att fortsätta utbildningen/kassa. Jobb kl 16-19, kom förbi om ni känner för det, ni är så välkomna så!
Ta en dag i taget.
Vi hörs senare!


Min variant av en leopard som även kommer fortsätta ner på överkroppen,
över bröst och mage, ingenting som synas, så ni behöver inte oroa er!
Över ena bröstet kommer det gå tassar i 3 olika storlekar som fortsätter upp mot halsen.



- beatricegabrielleglimberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0