FacebookQuiz, hjälpmedel för människor med komplex?

Hej bloggen, längesen nu!
Linda har tjatat ihjäl sig på att jag skall fortsätta blogga, så för min del är det väl bäst att lyssna innan något tråkigt inträffar. Och det gott folk, det vill man inte vara med om, om man är i närheten av den tigern. Rawr, så är du veck.
Skämt å sido.

Jag tänkte på det tidigare idag att ja, hon har fanimig rätt. Blogga är min grej liksom! Sen vad ni tycker skiter jag blankt i,
det är inte jag som väljer att läsa den, eller hur?
Min blogg är min blogg och där skriver jag dem sakerna jag tycker är lämpliga att ni skall kunna ta vara på och del av, vilket egentligen är en väldigt liten del. I vilket fall, återgå till det andra.
Jag nämnde att jag tänkte på att blogga tidigare idag va? Just det. Men tankarna om VAD slog mig aldrig, tills nu.

Kvällens ämne handlar om hur patetiskt enligt mig och min åsikt tycker quiz på facebook är,
som förövrigt ALLA någon gång tagit del av.
Jamena för det första, vilken människa orkar ägna sin fritid till att sitta och göra meningslösa quiz som förövrigt tar en onödigt lång tid att skapa, med all dess procedurer, alltså sätt att gå tillväga.
För det andra, vem utav alla läsare har orken till att sedan sitta och realisera dessa så kallade ''test'', som till på köpet inte ens har en smula sanning i sig.
Vad är själva principen, egentligen?
Att värdesätta en person genom att en randomtjej/kille sitter och hittar på en massa skit som överhuvudtaget knappt har med saken att göra, och sen få osäkra människor att tro på det är ju skandal.
Och varför göra en sak som dessutom ALLA ANDRA gör, undvik det istället.

Framför allt tycker jag dessutom vart jag än kollar på folks nyligen genomförda quiz, ser alla svar/resultat exakt likadana ut, är inte det bara ännu värre?
Jag kan själv erkänna, jag tror jag själv har gjort en eller kanske två stycken sådanna quiz under hela min tid jag varit på facebook, vilket inte har vart så väldans länge i och för sig, men jag anser inte det som en sak att inte ha som ''bortförklaring'', bortförklaring enligt mig finns inte. Och jag måste säga att jag gjorde det inte för glädjens skull eller med känslan om ''vad kommer mitt resultat bli, spännande'', utan det var mer för att allmänt testa och svar på frågorna och sedan jämnföra det med resultaten, jag trodde rent ut sagt jag skulle dö av skratt, så fel människor kan tänka, och så korkat att dem inte ens förstår själva vad dem snackar om.
Man gör allting med någon mening, folk vet inte om det bara.
Jamena titta bara på alla testens rubliker: ''Vilken egenskap är du? Vem i lost är du mest lik? Är du bra på att kyssas?
Är du porrig? Vad är ditt namn som porrstjärna? Är du det, kan du det, hur är du i.. osv''.

Hjälp, jag undrar hur stor del av befolkningen som verkligen gör detta med tålamod och är allvarligt menade, eller hur många som har så lite att göra att det åtminstonde inte kan sätta sig och läsa en bok? Det är väl det sista man gör, antar jag att många av er tycker.
Läsa ger en kunskap, om en stor del sorts ting, tro det eller ej.
Nej men seriöst talat nu, tror ni allvarligt talat med eran vildaste fantasi att dessa quiz stämmer ens LITE på hur det egentligen är. Människor som skapar detta har ju ingen känsla för parodi eller hur samhället verkligen egentligen fungerar.

Dem gör de enligt sina egna ''beräkningar'' som jag anser som den mest oprofessioneliga kalkyl mina ögon någonsin har betraktat sig med. Att folk går på det. Och att folk ens kan med och säga ''meh, jag tror ju inte på det, det är ju helt onödigt egentligen, jag har tråkigt det är min anledning'', ahopp? hörde du vad du själv precis sa?
Det är onödigt egentligen, resultaten tyder inte på sanningen och tråkigt är min anledning..
VARFÖR I HELVETE GER MAN SIG ENS IN PÅ DET DÅ? Säg mig det så är jag tacksam och skall aldrig mer ifrågasätta detta igen. Det finns inget anledning till att man har tråkigt, anser man att det är patetiskt och tråkigt och dessutom alldeles själv dragit slutsatsen som låter lovande, stå för det då? Vad är problemet.

Låt oss därför dra kvällens slutsats, eller ah oss och oss.. jag rättare sagt.
Att göra quiz på facebook om dem mest patetiska ämnen som finns, som tekniskt sätt helt omöjligt kan ''beskriva'' hur en person är eller vad det är testet nu handlar om.. är för att man själv har så enormt dåligt självförtroende, att man tar första minsta, lilla, bästa chans för att få sig bekräftelsen om att ''nej lilla skorpan, det är inte så''.
Vänd dig och rikta dig emot världen, inte sitta och mala massa test och quiz på
facebook för att få veta att du faktiskt räcker till.
Att respektera varandra är det minsta vi kan göra, gör vi inte det är vi så omentalt friska så man inte ens kan tänka sig tanken om hur det skulle sett ut. Allt handlar om osäkerhet, ett komplex vi alla måste bekämpa på ett eller annat sätt.
Lita på dig själv och var självsäker, så kommer du längre än du tror.

That's it.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0