Det är svårt att vara speciell

Godmorgon!
Har precis legat ute på gräsmattan en stund i solen,
strålarna har verkligen en stark förmåga att ge en energi .. det är en sann teori.

Jag vet inte om ni läste mitt förra inlägg;  ''I'm amazed by all your patience, sorry''.
Om inte så gör det, det innehåller en hel del sammanställda vettiga ord.
Jag fick i vilket fall en kommentar av min mamma som berörde mig enormt.
Jag har aldrig kunnat listat ut riktigt varför jag blir så svag och bearbetad,
varje gång mamma berömmer mig för något, eller själv berättar någonting som hon vet
att jag känner igen mig i. Detta är ett exempel.
Ytterligare ett skedde igår .. Mamma lägger helt plötsligt en bok i trappan (det hon lägger i trappan skall alltid upp till antingen mig eller min bror Patrik).

Jag frågar henne förvånat varför den ligger där, jamena Jonas Gardell .. jag är inte sådär väldans förtjust i honom,
skälet vet jag faktiskt inte om jag skall vara ärlig. Inget illa med det eller så för jag ser ju trotts allt inte ner på honom.
Tycker bara att vissa värderingar han har inte riktigt stämmer med vår verklighet, vår destination alltid.
Andras tycke och åsikter är lika mycket värda och välkomna! Det skapar vår bildligt sammansatta värld vi lever i.

Nog om det, jag frågar vad den handlar om och hon börjar berätta .. Då kommer ännu en gång den där känslan om att hon verkligen lyckas pricka min personligt känsliga punkt, vilket inte förvånade mig alls.
Boken heter Jenny och handlar om hur mycket mobbning påverkar oss människor som själva gått igenom det och att det omedvetet sitter i ända tills vuxen ålder, i värsta fall livet ut. Det handlar om att världen för många årsen är samma värld och har samma innebörd & har samma sammanhängda tråkiga system än idag, att man ''väljs ut'' om man får vara med i gänget eller inte. Alltså, Jenny är vad boken handlar om, som upplever just detta. Att våga sticka ut.
Och min kära mor, tycker ytterst att jag skall läsa den, ''du kommer känna igen dig'' sa hon.
Det gjorde en smula ont att höra faktiskt men samtidigt mycket spännande, att kunna förstå någon människa varesig man har vart med om det eller inte är en sjuk förmåga, någonting att ta vara på.
Det är inte många som får den gåvan att kunna sätta sig in i andras problem och situationer och kunna se så enkelt hur man kan lösa det trotts att personen det gäller tycker att det är omöjligt.

.. kanske finns det en avsikt bakom det

KommentarTid 
Det är svårt att vara speciell...  (Det är svårt att vara speciell...) om I'm amazed by all your patience, sorry:
Min lilla dotter - Gud vad jag älskar dig! Du är en underbar människa som har fötts ur min kropp.
Många gånger är jag så otroligt stolt över dig, att du VÅGAR göra saker som jag inte vågade. Jag var alldeles för blyg! Men du vågar och lyser.

Du är snygg, stark och underbar och därför får du ta mycket skit från många. Så är det helt enkelt!
Du kommer att känna av det många gånger, MEN DU - var den du är och ändra inte på dig, för du behövs! Bland så många andra som är som du - ALLA BEHÖVS FÖR SIN EGEN SKULL. Annars vore världen himla tråkig.
Puss & kram från mamma
IP: 213.67.189.208




Jag älskar dig, mamma.





Kommentarer
Postat av: Bea

du är sjukbra på att skriva bea! fin blogg dessutom!

2009-06-18 @ 13:02:36
URL: http://beewa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0