Tankespridd

Det är svårt att stå stabilt på benen när någon för längesen redan
har sänkt en, ställt en på knä.
Det är svårt att visa vem man egentligen är, när man redan är dömd
att vara en helt annan.
Att just det där ''passa in'', skall vara så viktigt. Men det är svårt när en människa
inte kan acceptera en som man är. Varför är det så viktigt?
Man får inte se ut som alla andra MEN man får bete sig som alla andra och vara exakt som alla andra, allmänt vara likadana, frågan e ju hur det går ihop egentligen, möjligen tänkt på det?
Jag tror att folk borde börja tänka sig för med att definiera ord, det kan gå riktigt illa vid
vissa sammanhang, det blir bara pinsamt tillslut. Riktigt pinsamt.
Folk som inte vet vad dem snackar om, eller inte rent av kan argumentera för eller- emot något, skall inte heller göra det, undvik det.
Det finns många människor som först talar & sedan tänker istället för att tänka och sedan tala. Jag anser att det låter betydligt mycket vettigare med det sista alternativet, kanske till och med kan man få fler människor att förstå syftet via den metoden?
Det är svårt att stå emot, när man mindre krafter har fått genom åren & det blir dessutom inte lättare att göra det själv heller.
Men samtidigt, är det ett stort fel, att hela tiden känna ett ''måste'' för att ha någon vid sin sida för att kunna tycka något, eller stå för något.
Jag säger bara: jävlar i helvete vad patetiskt det är.
Det visar bara ett klart och tydligt tecken på osäkerhet och rädsla för något, kan vara precis vad som helst. Ni anar inte hur mycket folk som egentligen skrattar åt sånt.
Människor har sina starka & svaga sidor, likaså punkter. Och jag tror det finns en mening med det också. Utnyttja dem inte alltför ofta om folk runt omkring dig är väl medveten om det.
Men att respektera en person är det minsta man kan göra, man behöver inte alltid älska.
Ingen är mer värd än någon annan bara för att man är känd, har snygga kläder, ser tråkigt bra ut, men jag tror att många människor tänker just så, och till er vill jag bokstavligt talat säga: bullshit, tänk om genast.
Är man mer värd för att man ser bättre ut, har mer pengar etc? svar nej.
Det har ingen som helst betydelse, statusen kanske höjs, men man är inte en ''bättre'' person bara för det.
Hade vi inte haft det så bra som vi har det idag, så hade vi aldrig gnällt på det minsta lilla, vilket vi gör idag.. mamma har gjort fel mat, nu är det för mycket i skolan, jag får inte den där tröjan som jag vill ha, och då skall jag inte städa mitt rum bara för det. Är det ett hot? löjligt sådant om.
Jamena, se det från en annan vinkel en gång istället, hur töntigt låter det inte?
Och framför allt, hur kräsna är vi inte?
Ser nu i efterhand att jag har fått med många vettiga ord i en och samma skrivna text, några ord man kanske borde ändra inställning på?
Gott folk, det är värt att börja tänka om, se de ur en annan vinkel.
Jag finner inte meningen med att tänka som alla andra.
Gör nåt eget istället.
Tänk om, du är fel ute.



Beatrice Gabrielle Glimberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0