Vettig och solig måndag

Då var det måndag & ny vecka,
hoppas att denna kommer gå fortare, vill försöka fördröja tiden så
mycket som möjligt för det är endast 12 dagar kvar till jag beger mig till Turkiet-Alanya.
Jag måste säga att jag verkligen avgudar den kulturen som dock är mycket varierad(turkiska: Türkiye).
Turkiet är ett eurastiskt (Eurasien är benämningen på den sammanhängande landmassan Europa & Asien) land som gränsar till 8 länder.
Som ni kanske märkt så ser jag ytterst fram emot denna resa, jag verkligen längtat och jag känner jag att behöver detta mer än någon annan.
Idag inleddes måndagen med manikyrprov (praktiskt) som uppenbarligen blev MVG vid turen med sig, resultatet får vi snart i veckan. Vad som var mindre tråkigt att veta är att alla dem ''omprov tillfällen'' jag skall genomföra i Färganalys & manikyr (teoretiskt) för min del, ligger mitt i den veckan som jag är bortrest, får ta tag rejält i mina lärare och boka ny tid, uppenbarligen får väl min kära mor hoppa in och hjälpa mig på sin arbetstid eller något sådant, vi får se hur det blir.
Betygen sätts snart också & jag tror aldrig jag varit spändare, detta året har varit händelserikt, både possitivt och mycket negativt. Som person märker jag bara hur jag utvecklas mer och mer, jag lär mig nytt varje dag.
Ni som känner mig har säkert redan för längesen insett att mitt mål är inte att vara som alla andra, kör helst mitt egna race, accepterar inte folk det är det deras problem. Jag tar vara på dem vänner jag märker är nåt att lägga i skrinet.
Nog om det. Jag lyckades fixa mitt pass idag i varje fall, mitt har ju egentligen inte gått ut riktigt ännu men tydligen måste passet vara gilltligt i minst 6 månader innan det går ut, annars får jag inte resa till länder som saknar EU.
Det gick förvånandsvärt fort faktiskt, dock blev jag irriterad när jag skulle skriva min namnteckning som tar en oändlig stor plats, tror det inte finns en människa som skriver så litet som jag var tvungen att göra. Jag tror hon innanför fönstret märkte detta, pinsamt men allvarligt talat så borde hon ha förståelse för det, eller förhoppningsvis kommer få när hon själv står där en dag. Gud, vad det låter som om jag lipar för ingenting men så var det verkligen inte, haha.
Jobbet ringde dessutom idag, men inte min handledare utan min chef, han ville boka in tid för ansiktsmålning för frivilliga på lördag kl. 11:00-16:00, tydligen hade han kommit och tänka på mig när detta projekt inföll, med tanke på att jag går sminkningslinje och den mesta delen består utav sådant. Woho, ny inspiration att sprida, låta fantasin flöda, jag lever för det. Nu kom jag även och tänka på att jag faktiskt borde snart börja planera flyttningen till Stockholm efter 3:an, innan det blir för sent. Ni som inte vet, brukar mitt egna jag säga att man skall göra allt i sista minuten & så är det verkligen med allting, jag är ursel att komma i tid till saker. Jag lovar, jag skall försöka bättra mig.
Just nu känner jag verkligen hur mycket jag har framför mig, vilken tur att jag bara är 16 år änså länge, jag hade aldrig hunnit genomföra allt annars, jisses. Nu när jag precis gav mig själv en blick i spegeln såg jag att jag borde färga håret, botten i varje fall, det är ljusare än själv bollen som jag just nu bär mitt på huvudet, illa.
På fredag blir det grillkväll at Glimbergs place (mitt dvs) med dem gamla rävarna (Epsilontjejerna), hoppas för guds skull att alla kan bara. Längtar !
Nu skall jag sätta mig och plugga en stund inför provet vi har imorgon, NO prov om Charles Darwin & om evolution, hur livet uppstod, intressant men mycket att lära in på bara en kväll. Får göra det bästa av situationen helt enkelt!
Vi hörs sen ! Sköt om er tills dess. 




Outfitens ingredienser;
- svart linne
- marinblå/vitt randigt linne
- beiga avklippta chinos
- Ben Sherman tröja
- solglasögon
- beige rosett

http://gliimberg.bilddagboken.se

Kommentarer
Postat av: milla

jasså, du körde lite milla style och klippte av chinosen :D nice!

2009-05-11 @ 20:34:46
URL: http://millasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0