Dagarna springer iväg

Godkväll gott folk!
Klockan är redan 7 och jag känner att hela dagen har gått, trotts att jag fått mycket gjort.
Jobb från 11-16, vilket var riktigt skönt. Att gå upp och känna att man endast
gör något vettigt, känns underbart. Speciellt att arbeta, äntligen få lite sysselsättning på
helgernas dagar, sen vad som sker mot kvällen är en annan femma, en mer alkoliserad uppenbarligen.
Woho, oj vad det går bra för mig just nu känner jag! Riktigt jävla nöjd är jag efter dagen, fick mycket beröm dessutom ett stort + på det. Jag måste bara berätta en sak som skedde i morse, jag kom till jobbet och inledde det med att blåsa upp ballonger (med maskin givetvis) som skulle vara som en lång remsa som skulle sitta vid ingångarna osv. Och för dem som inte vet, så är jag hur ballongrädd som helst, men samtidigt vill man inte mesa det första man gör på jobbet med att säga '' nej tyvärr, det får någon annan göra, jag är ballongrädd vilket jag vart i hela mitt liv''. Eh?
Jag fick helt enkelt ta konsekvenserna, jovisst tro mig, givetvis spränger jag två ballonger på mig själv rakt i ansiktet så tinnitusen bara flödar i mina öron, tror du jag lägger vrålskriket? Självfallet. HELA resturangen kollar med ögon stora som bowlingklot och jag trodde jag skulle dö. Därefter sker en lite med utspridd händelse, jag skall knyta ballongen (med darrande händer för att något nytt skrämmande skall hända), så flyger den luftfyllda gummibiten iväg och åker runt i hela resturangen, vilket var ännumer skämmigt, jag vill inte veta hur min reaktion blev, mitt ansiktsuttryck. Jaja, sådant händer, jag fortsatte som inget hade hänt trotts eländet.
Jag kom precis ifrån kyrkan glömde jag berätta! Skulle dra igenom repet vid 17:00, så det fick bli snabba fötter efter jobbet. Hann endast in och ringa Sebastian en snabbis, varav han har ringt mig 1000 gånger under arbetet.
Sen var det iaf dags för att sjunga, Gabriellas sång som för övrigt ligger ute på youtube länken kommer här; http://www.youtube.com/watch?v=0X54fKSxWSU. Det gick riktigt bra, jag märker mer och mer hur min röst utvecklas vilket gör mig glad. Min sånglärare som skall sluta imorgon förresten, har tjatat på mig i åratal att jag skall ta kontakt med en sångpedagog och låta min röst utvecklas ännu mer och sedan söka till stora sångarrangemang eller liknande, vi får se hur det blir med det. Men nu hädanefter kommer jag fortsätta att sjunga i Annebergs kyrka för er som ville veta.
Nu skall jag börja smått städa upp i mitt rum, fick mina fönster bytta idag också, woho ser hur snyggt som helst, lyfte hela rummet faktiskt! Senare ikväll bär det av till Sebastian, även natten kommer spenderas med honom, sista helgen vi kan ses nu ju, kommer kännas tomt sen, eller ah, snarare för hans del. För min del blir det nya äventyr! Alanya framför mig! Exakt en vecka kvar nu förresten. Livet schteker.
Jag uppdaterar när jag sitter hos Sebastian senare, vi hörs då!





- beatricegabrielleglimberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0