Att en toast kan få en på så gott humör

Godkväll mina vänner!
Åt precis upp min toast jag mixade ihop, smör, ost, skinka, tomat och så lite salt på det dessutom(pricken över i:et).
Det var längesen en toast smakade så gott som idag. Jag är på så bra humör efter den känner jag.
I morse vaknade jag upp hos Sebastian, ganska tidigt faktiskt för att vara oss två.
Funderade på att ta en dusch men valde att vänta efter jag kommit hem från jobbet senare.
Min dag har inte innehållit mycket, än att jag har njutit av solen, begett mig hemåt och därefter till jobbet kl. 17.
Första utbildnings-dagen i kassan var det förresten och för er som tidigare läst att jag gjort bort mig några gånger, jag kom inte undan pinsamma händelser idag heller, dock för moderiktigt för att berättas, eh?
Lärde även känna min handledare Martin idag, en mycket charmig kille som inte tar en så väldans seriös jämt, vilket känns otroligt skönt. Det som gör att jag tycker mest illa om folk, är att dem själva en gång vart i samma situaion som jag en gång i tiden när dem själva skulle möta helt okända arbetssätt och försöker verkligen visa att dem just nu är bäst på allt och blir irriterad för att man inte med en gång förstår innebörden. Oj vad jag stör mig på sånt?
Tänk om du hade suttit i den situationen själv, du hade skämts och ångrat ditt dagliga beteende om.
Nu riktar jag mig dock inte till något eller så, men sådana raser vet jag att det finns. Grunden i det hela brukar oftast vara -självupptagen, är vad jag anser låter mest rimligast.
Nog om det! Det gick hyfsat bra ju närmre kvällen vi kom och desto mer han hade gått igenom med mig.
Oj, vad förvånad jag blev över så mycket att tänka på, allt på samma gång dessutom. Jag vill nog inte veta hur många fel jag gjorde idag, både små och stora.
Martin berömde mig väl ikväll när jobbet led mot sitt slut, och jag måste ännu en gång säga det.. det var längesen jag träffade en helt okänd människa som var så charmig och lätt i sig. Han har något som strålar ut och jag lovar att ta reda på vad det är tills imorgon. För imorgon blir det ytterligare utbildning/kassa, 16-19 denna gång. Därefter kommer nästa utbildning efter jag kommit hem från Turkiet, jag skall bli redigt brun må ni tro!
Nu är klockan halv 11 och det är dags för duschning, därefter väntar sängen. Jag visste det undermedvetet, det kommer kännas ensamt inatt, jag vill att Sebastian skall ligga bredvid mig, han får mig trygg.
Vi kom överrens om att vi skall försöka se till att ses innan jag åker, det är ju trotts allt en vecka. Lång tid för honom, kort för mig. Jag kom på i morse att jag glömde uppdatera igår när jag kom fram till Sebastian, anledningen var för att vi både hade nog aldrig varit så trötta i hela våra liv. Sedan hjälpte jag honom klart med en låt han skall spela in i studio med sitt band, den 26 maj
Min förändring lyfte låten oerhört, inte sant Sebastian? Ibland kan det vara bra att få kritik.
Nej nu får jag förflytta mig in till den mer blötare delen i huset, duschen. Skönt skall det bli.
Det första pappa sa när jag kom hem var att jag luktade hamburge bla bla. vad det nu var han nämde, konstigt?
Jag uppdaterar imorgon då det framför allt är dags för nationdellt prov i matte del B, vi får se hur det går.
GODNATT!


Mitt livs ljus



- beatricegabrielleglimberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0